Ontwikkelaar Visiontrick licht puzzelgame Pavilion toe
Game werkt met een vierde persoons perspectief.
Ontwikkelaar Visiontrick Media licht vandaag een tipje van de sluier omtrent de isometrische puzzelgame Pavilion die momenteel voor PlayStation 4 en PlayStation Vita in ontwikkeling is.
In een interview met de PlayStation Blog bespreekt Henrik Flink als mede-eigenaar van Visiontrick de drie fundamentele componenten van Pavilion.
De eerste component is het hoofdpersonage die je bestuurt in de wereld van de game. Het tweede onderdeel is de omgeving die invloed heeft op de wijze waarop het hoofdpersoon zich door de wereld kan bewegen. Manipuleerbare objecten in de omgeving vormen de derde component en hebben zo effect op zowel de omgeving als de hoofdrolspeler.
Maar er is volgens Flink ook nog een vierde onderdeel aanwezig. De game bevat namelijk ook een vierde persoons perspectief die reageert op hoe je met die interactieve objecten om gaat en dat heeft dan weer invloed op de hoofdrolspeler en de omgeving.
Henrik Flink wil nog niet dieper ingaan op hoe dit vierde persoons perspectief nou precies in zijn werking zit uit vrees teveel van de game te verklappen. In de herfst van dit jaar is er meer informatie beschikbaar over de game. Tot die tijd is een trailer die wat meer licht op de zaak schijnt.