Skip to main content

Vitality Sensor in nieuwe Zelda mogelijk

Eveneens hint naar de toepassing ervan.

Nog enkele maanden wachten en we krijgen meer informatie over de nieuwe Zelda voor de Nintendo Wii. Dat het spel in de een of andere vorm zal opduiken op de E3-persconferentie van Nintendo is zo goed als zeker, samen met het langverwachte Pikmin 3. We weten alvast dat The Legend of Zelda Wii (voorlopige titel) enkel speelbaar zal zijn met behulp van de Wii MotionPlus-technologie (net zoals bijvoorbeeld Red Steel 2), maar nu blijkt dat de ondersteuning van de Wii Vitality Sensor ook tot de mogelijkheden zou kunnen behoren.

Tijdens een interview met Miyamoto, de geestelijke vader van de avonturen van Link, liet hij het volgende weten: "Wanneer we nieuwe apparaten op de markt brengen is het voor ons mogelijk om een nieuwe groep gamers aan te spreken. Tegelijkertijd is het voor ons leuk om die nieuwe technologie te introduceren binnen reeds bestaande vormen van gameplay - net zoals we MotionPlus zullen ondersteunen in de nieuwe Legend of Zelda voor de Wii", aldus Miyamoto.

Toen men Miyamoto vroeg naar een mogelijke link tussen de nieuwe Legend of Zelda en de Vitality Sensor zei de man het volgende: "Misschien zou je me willen vragen om de Vitality Sensor in Zelda te gebruiken zodat wanneer je bang bent, de vijanden nog sterker worden?". Een enigmatisch antwoord van de Nintendo legende!

Voorlopig kondigde Nintendo nog geen enkel spel aan dat gebruik zal maken van de Vitality Sensor. Dit apparaat liet men voor het eerst zien op de E3 2009 waar bleek dat de speler het ding moet bevestigen op zijn of haar vinger. De Wii zal daardoor informatie ontvangen die op passieve wijze opduikt in je lichaam.

Lees ook dit