Volgende Halo-game wordt in de Unreal Engine gemaakt
"We willen terug de beste van de klas worden."
Via een filmpje van zes minuten heeft Microsoft een tipje van de sluier gelicht over de toekomst van de Halo-reeks. Zo wordt voor komende projecten overgeschakeld van de oude Slipcase engine naar de breder ondersteunde Unreal Engine.
De ontwikkeling van komende titels blijft in handen van 343 Industries. De studio wordt zelfs omgedoopt tot 'Halo Studios'.
Volgens topman Pierre Hintze is de verandering van grafische engine belangrijk om de toekomst van de reeks te garanderen: "Halo Infinite is het laatste overblijfsel van hoe we vroeger Halo-games maakten. Dat was ons oude recept, maar nu veranderen we het recept."
In het filmpje zijn onder andere drie verschillende landschappen te zien onder de noemer van Project Foundry. Volgens grafisch artiest Daniel Henley is het bedoeld om "te tonen hoever we al staan in Unreal Egine 5".
Op de volgende Halo-game in de nieuwe engine is het sowieso nog even wachten. In afwachting kun je binnenkort wel Halo Infinite in third-person spelen.