Waarom minder portalen in Prey 2?
De makers leggen het uit.
Opgepast, dit bericht bevat een spoiler uit de eerste Prey!
Prey uit 2006 associeert iedereen onmiddellijk met de misselijkmakende / übercoole (schrappen wat niet past) portalen en het daarmee gepaard gaande spelen met de zwaartekracht. Toch heeft Human Head besloten om deze features in Prey 2 zo goed als volledig te schrappen, althans in de vorm zoals we ze kennen. Maar waarom precies?
Lead designer Chris Reinhart laat het ons weten in de laatste editie van het magazine PSM3. Er zijn twee redenen: eerst en vooral waren beide aspecten functies van The Sphere, het moederschip uit de eerste Prey, en dat schip is er niet meer. Ten tweede wil hij het puzzelaspect van het spel ditmaal tot een minimum beperken.
Verder zei hij nog dat de makers "een heleboel manieren hebben verkend om de portalen en zwaartekracht voor gevechten aan te wenden". Dit is duidelijk een hint wat de nieuwe richting van het spel betreft, we zijn dan ook razend benieuwd naar de eerste gameplaybeelden!