Watch Dogs - walkthrough, tips en tricks
Watch Dogs walkthrough met alle verhaalmissies, extra missies, activiteiten en meer!
Ubisofts Watch Dogs heeft een beetje van alles: een open wereld, rondrijden, sluipen, mini-games, hacken, schieten... een wilde mix dus. Omdat er zo veel te ontdekken valt is er reden genoeg voor ons om een walkthrough van Watch Dogs te maken. We hebben de game verdeeld in hoofdstukken met de grote missies voorop. Daarna volgen de zijmissies en andere activiteiten die je vindt in de straten van Chicago.
Ook al krijgt het hoofdpersonage Aiden Pearce in de loop van zijn avontuur talloze wapens in zijn handen geduwd, toch kiezen we zelden voor geweld als oplossing. We gebruiken enkel geweld in de game als het niet anders kan en proberen verder de alternatieve, misschien ook wel interessantere routes te nemen.
Watch Dogs zit vol met activiteiten en missies. Het kan een hele tijd duren vooraleer je alles gezien hebt. Onderdruk dus die reflex om de game zo snel mogelijk uit te spelen, en kijk naar alles wat Chicago te bieden heeft. Houd de kaart in de gaten en wie weet ontdek je wel heel gave dingen in de buurt. Neem eens een wandeling en verken de achterbuurten. Het is gemakkelijk om een uur of twee door te brengen in de stad zonder werkelijk iets te doen, en dat is ook iets moois.
Watch Dogs walkthrough inhoudsopgave
Act 1
Watch Dogs - Act 1: They Can't Hide, Big Brother, Foresight, Backstage Pass
Watch Dogs - Act 1: Hacking Contract, Backseat Driver, Open Your World
Watch Dogs - Act 1: Thanks For the Tip, Not the Pizza Guy
Watch Dogs - Act 1: A Wrench in the Works, Dressed in Peels
Act 2
Watch Dogs - Act 2: Hold On, Kiddo, Brandon Docks
Watch Dogs - Act 2: Breakable Things, Collateral, One Foot in the Grave
Watch Dogs - Act 2: A Blank Spot There-ish, The Wards
Watch Dogs - Act 2: Jury-Rigged, Grandma's Bulldog
Watch Dogs - Act 2: Not a Job for Tyrone, Uninvited
Watch Dogs - Act 2: Breadcrumbs, Mad Mile, Stare into the Abyss
Watch Dogs - Act 2: A Risky Bid, Role Model
Watch Dogs - Act 2: Planting a Bug
Watch Dogs - Act 2: Way Off the Grid
Act 3
Watch Dogs - Act 3: Pawnee ctOS Control Center, Hope is a Sad Thing
Watch Dogs - Act 3: Let's Play Make a Deal, A Pit of Paranoia, Unstoppable Force
Watch Dogs - Act 3: The Future is in Blume
Watch Dogs - Act 3: For the Portfolio, By Any Means Necessary
Act 4
Watch Dogs - Act 4: Someon's Knocking, In Plain Sight, The Rat's Lair
Watch Dogs - Act 4: The Defalt Condition
Watch Dogs - Act 4: Little Sister, Ghosts of the Past
Watch Dogs - Act 4: No Turning Back
Act 5
Watch Dogs - Act 5: Sometimes You Still Lose
Tips en tricks
Watch Dogs - zo verzamel je snel veel geld
Watch Dogs - Online Invasie Hacking Tips
Verzamelobjecten
Watch Dogs - Alle locaties van de burner phones, Sanity Check trophy, achievement
Watch Dogs - Alle QR codes, locaties, geheime boodschappen, Read-Only trophy, achievement
Watch Dogs - De locaties van alle ctOS torens, Clear Signals trophy, achievement
Watch Dogs - Human Traffick Investigations, Revoking Client Privileges trophy/achievement, Demarked Man, Out of Business
Watch Dogs - Alle Gang Hideouts: Post Authority, Packing, Swap Meet, Compliments for the Cook, Union Dues, Basest Base trophy/achievement
Watch Dogs - Alle Gang Hideouts: No Parking, Two for One, Gone in a Flash, Street Cleaning, The Tower
Watch Dogs - Alle Gang Hideouts: Beached, Out of the Woodwork, Burning Bridges, Decapitated, The Low Road
Deze walkthrough wordt elke dag bijgewerkt.
Missie: Bottom of the Eighth
Objectief: Schiet Maurice neer
Haal je geweer tevoorschijn en richt op Maurice. Haal de trekker over en bekijk de volgende scene. Zodra Maurice op je af komt gestormd, doe je een takedown om hem op de grond te forceren. Je gaat nu naar het volgende missiedoel.
Objectief: Onderzoek de telefoon van Maurice voor informatie.
Richt op de mobiele telefoon die verderop op de grond ligt en hack deze.
Objectief: Verlaat de kleedkamer zodra je klaar bent.
Je kunt direct direct de deur door om de klaadkamer te verlaten, maar je kunt ook blijven en rondkijken om nog wat items op te pikken voor je gaat. Zo kun je de automaat hacken, medicijnen oppikken op de plank rechts en een chemisch component op de vloer. Als je links de hoek om gaat vind je een systeemsleutel die je kunt hacken. In dit gebied vind je ook een papieren zak op de plank met 230 dollar er in.
Eens je klaar bent ga je door de deur naar de aangegeven plaats om een nieuw tussenfilmpje te starten.
Objectief: Sluip langs de politie.
Ren naar het einde van de gang en zoek dekking vlak voordat je de hoek omgaat. Houd de mini-map in de gaten om te bepalen of een politieagent in jouw directie kijkt. Let daarbij op de directie van de pijltjes die uit de rode cirkels steken. Zoek dekking achter een pallet dozen aan je linkerkant, vlak voor de poort.
Eens de kust veilig is ga je weer voorwaarts naar een grote stapel dozen. Hier hoort één politieagent te zijn aan eender welke kant van de dozen. Kijk naar links en hack de pitchingmachine om zijn aandacht te trekken. Kijk rechts de hoek om en selecteer het aangegeven object om de aandacht van de politieagenten af te leiden. Ga dan links de helling op naar de volgende indicator.
Blijf omhoog gaan en klim over de container om bij de volgende aangegeven plaats te komen. Activeer de Profiler om je objectief te voltooien.
Objectief: Hack de camera.
Objectief: Volg de data flownaar de bron.
Objectief: Ontgrendel de deur.
Kijk linksboven je om een camera te vinden. Hack deze om hem te beheersen. Beweeg de camera omhoog en naar links om nog een camera te vinden. Hack deze ook, en beweeg deze een stukje links voor de volgende camera. Hack de derde camera en kijk omhoog om de laatste te vinden. Beweeg deze omlaag tot je het punt vindt dat je kunt hacken. Hack het datapunt om de missie te eindigen.
Objectief: Bereik de bovenste verdieping.
Objectief: Gooi de lokker op de aangegeven plek.
Objectief: Gebruik het aas om de vijand af te leiden.
Ga de camera uit en vervolg je weg daarna door de nieuw geopende deur. Pak de elektronische onderdelen van de tafel, open het wapenwiel en maak een lokker. Gooi deze op de aangegeven plek en hack deze om de afleidingsactie te starten.
Blijf in de dekkingstand en vervolg je weg naar de volgende toonbank. Eens de politieagent is afgeleid en van je weg kijkt, neem je de lift omhoog. Ga door de deur. Hier kun je nog een camera hacken om zo de telefoon van een persoon onder je te hacken. Zo verdien je wat extra geld, als je wilt.
Ga naar links en gebruik de toonbank als cover. Vervolg je weg de hoek om en door de glazen deur, maar doe het pas als de bewakers rechts van je zijn afgeleid. Om bij je doel te komen ga je nu naar het einde van de gang en sla je rechtsaf.
Objectief: Vind en hack de bewaker voor zijn toegangscode.
Objectief: Hack in het netwerk van het stadion.
Objectief: Creëer een stroomstoring.
Kijk door de glazen deur en hack de camera op het plafond van de volgende kamer. Richt deze recht vooruit en ietsje rechts om de tweede camera te vinden en te hacken. Wacht tot de man in de grijze jas stopt met bellen. Nu kun je zijn telefoon hacken om de toegangscode te vinden.
Beweeg de camera links om een access point te vinden. Hack het systeem om uit te komen bij een verdieping omlaag. Beweeg deze camera omhoog en rechts om nog een punt te vinden die je kunt hacken. Nu zit je in het netwerk van het stadion.
Open het wapenwiel en selecteer de optie om een stroomstoring te veroorzaken (aan de onderkant). Activeer deze om de verduistering in te zetten en ga dan naar de glazen deur.
Objectief: Ontsnap uit het stadion.
Wacht tot de bewakers weg zijn bij de glazen deur en ga er dan doorheen. Zoek dekking achter de toonbank links en blijf dan links gaan zodra de bewakers wegkijken. Zorg dat je niet gezien wordt en neem de lift omlaag in de linker hoek van de kamer. Eenmaal beneden ren je naar de deur voor je. Ga nu door de volgende set deuren en baan je een weg door de bar om uit te komen bij de aangegeven plek.
Objectief: Verlaat het onderzoeksterrein.
Objectief: Bereik je schuilplaats.
Ga rechts bij de trap omlaag en ga dan links de straat door om de auto te zoeken. Eens je bij de kleine garage bent, ga je door de linker deur om een rode auto te vinden. Stap in de auto en open de kaart om in de zuidwestelijke hoek je schuilplaats te vinden, het Owl Motel. Markeer de locatie zodat je een richtingaanwijzer in beeld krijgt. Hier moet je heen om de politie af te schudden.
Houd de mini-map in de gaten en wacht tot de politiewagens (knipperende rode en blauwe icoontjes) je voorbij zijn. Rijd naar buiten en volg de blauwe lijn over de grond, die je enkel ziet zodra je een locatie op de kaart hebt gemarkeerd. Je ziet een grote witte cirkel om het gebied. Als je de politie wilt afschudden, dien je uit deze cirkel te ontsnappen.
Een van de beste ontsnappingsmanieren is de snelweg. Als er een blokkade is, wacht je in een nabijgelegen steeg tot de kust veilig is. Verstop je in je auto om het voor de politie moeilijker te maken je te vinden. Als ze je wel vinden, rij dan snel de snelweg op. Vanaf daar is het gemakkelijk ze af te schudden.
Eens je bent ontsnapt, rij je door naar je schuilplaats. In het Owl Motel ga je de trap op naar de tweede verdieping. Deze is overigens gemakkelijk over te slaan want voor je het weet sta je op het dak. Maar je moet dus op de tweede verdieping zijn om bij de ingang van je schuilplaats te geraken.
In de schuilplaats kun je je vaardigheden upgraden in het vaardighedenschema. Upgrade voornamelijk het deel voor poorten en garages. De overige punten kun je toebedelen als je zelf wilt. Het is wel aan te raden om al vroeg de meeste punten in de hack-categorie te stoppen.