Windtempel walkthrough voor Zelda Tears of the Kingdom
Hoe je alle vijf sloten activeert en hoe je de B1-kist krijgt.
De Windtempel in Zelda Tears of the Kingdom of de Windark der legenden ligt hoog in het luchtruim boven het Hebra-gebergte en bevat vijf sloten die je kunt openen door puzzels op te lossen en Tulins Windvlaag-kracht te gebruiken.
Als je alle sloten hebt gevonden en geactiveerd, moet je ook de baas van de Windtempel, Colgera, verslaan. Als je daar hulp bij nodig hebt, kan je onze pagina bezoeken waar we uitleggen hoe je Colgera verslaat.
Hoewel de Windtempel niet zo groot is als eerdere tempels in de Zelda-serie, kan het lastig zijn om er doorheen te navigeren vanwege alle gesloten deuren en kanonnen die op Link schieten. Deze gids bevat een volledige Windtempel walkthrough, inclusief de locaties en oplossingen van de sloten, en hoe je de kist op niveau B1 opent.
Op deze pagina:
Als je meer wil weten over Link’s avontuur, bezoek dan onze Zelda: Tears of the Kingdom walkthrough.
Zelda Tears of the Kingdom locaties en oplossingen van de vijf sloten
Het eerste wat je moet doen nadat je de Windtempel hebt bereikt, is de groene cirkel in het midden onderzoeken, vlakbij Tulin en de enorme windstroom. Dit zal de vijf locaties van de sloten op de plattegrond van de tempel markeren, verspreid over de drie verdiepingen, zodat je kunt beginnen met het oplossen van de puzzels.
Er zijn vijf sloten te vinden en te activeren en de meeste locaties zijn lastig te bereiken door alle gesloten deuren. Om je op weg te helpen, vind je hier elke locatie en oplossing van de sloten in Zelda: Tears of the Kingdom:
Locatie en oplossing slot 1
Het eerste slot in de Windtempel bevindt zich op dezelfde verdieping als waar je begint, 1F, achter de gesloten deur aan de noordoostelijke kant.
Om het slot te openen, moet je aan de hendel buiten de deur trekken, maar er is momenteel geen hendel. Om de deur te openen, hecht je een van de ijspegels in de buurt aan de gebroken hendel. Gebruik dan Ultrahand om het te bewegen.
Als je om de een of andere reden geen ijspegels kunt vinden, kun je ook een van je wapens laten vallen en het aan de kapotte hendel hechten met Ultrahand.
Nu je toegang hebt tot het eerste slot, kun je Tulins Windvlaag gebruiken om het eerste grote tandwiel in het midden van de Tempel te activeren.
Het is niet nodig, maar voordat je verder gaat naar het volgende slot, kun je aan de hendel tegenover deze kamer trekken, in het noordwesten van 1F om een gang te openen met aan het einde een Opaal.
Als je een Zonanium schild wilt voordat je verder gaat, doe je het volgende:
- Gebruik Plafondduiken in de kamer met het eerste slot
- Loop op het ijs hierboven om het te breken en naar beneden te vallen
- Smelt het ijs om toegang te krijgen tot de hendel
- Gebruik Ultrahand om de hendel te bewegen en bij de kist te komen.
Locatie en oplossing slot 2
Ga terug naar de enorme windstroom in het midden van de Windtempel en spring en zweef in de stroom, met je gezicht naar het noorden, en zweef naar het dak van het noordelijke gebied.
Er kan hier een vijand rondvliegen, maar je kan hem gemakkelijk doden door een Keese-oog aan je pijl te bevestigen, omdat de pijl dan automatisch op vijanden in de buurt zal richten. Als je veilig bent, gebruik je Ultrahand op de enorme deuren in het midden van het dak om toegang te krijgen tot de lasers beneden. We raden je aan beide deuren te openen om je uitgang veiliger te maken.
Onder de deuren zal je een reeks lasers zien. Je moet erin springen en je een weg banen naar niveau B1 van de Windtempel. Door aan de zuidkant te blijven, konden we de lasers op weg naar beneden ontwijken.
Je vindt het tweede slot vlakbij de grote ventilator onderaan, aan de noordelijke kant. Glij erheen en gebruik Tulins Windvlaag om het tweede tandwiel te activeren.
Om dit gebied te verlaten, spring en glij je terug omhoog door de lasers en uit het dak.
Locatie en oplossing slot 3
Het derde slot bevindt zich op niveau B2 van de Windtempel, maar om deze te bereiken moet je de verborgen ingang vinden onder de vleugels van de oostkant van de tempel.
Om bij dit verborgen gebied te komen, gebruik je de grote windstroom in het midden van de tempel of de omringende scheepszeilen om naar de zwevende platformen aan de oostkant te glijden. Je kunt dan naar het westen kijken om de opening onder de Tempel te zien die als ingang naar B2 dient.
Gebruik de schepen, vleugels en Tulins kracht om te springen en onder de enorme tempelvleugel aan de rechterkant te zweven om toegang te krijgen tot B2 - maar wees voorzichtig! Er is een kanon dat op Link richt, dus blijf niet te lang stilstaan.
Het enige wat je hoeft te doen als je toegang hebt tot B2 is de vijand doden en dan Tulins Windvlaag gebruiken op het derde slot.
Locatie en oplossing slot 4
Spring vanaf de locatie van het derde slot naar de deur ertegenover en klim de ladder op. Er wacht een Zonoïdesoldaat op je buiten de volgende deur, dus pas op dat Link niet in een hinderlaag loopt als je bijna geen hartjes meer hebt.
Het is niet verplicht, maar voordat je het vierde slot vindt, kan je om de nabijgelegen lasers heen springen en klimmen om een Robijn uit een kist te halen. Als je het stuk ijs in deze kamer smelt, krijg je een Tijdbom en een Reiskookpan.
Om toegang te krijgen tot het vierde slot, gebruik je Tulins Windvlaag om te springen en over de kloof te glijden, door het midden van de ijsmuren.
Gebruik Ultrahand op de hendel aan de rechterkant van dit gebied over de kloof als je een gemakkelijke uitgang - of ingang - van deze plek wilt. Als je voorbij de kloof bent, moet je onder de afbrokkelende richels boven Link Plafondduiken om bij het volgende slot te komen, maar vergeet niet eerst de Robijn naast de naburige vijand op te rapen!
Nadat Link is opgestegen naar de kamer hierboven, blijf je lopen totdat je een tandwiel tegenkomt dat aan het plafond hangt. Dit tandwiel opent de gesloten deur boven de nabijgelegen ladder, maar om hem te kunnen draaien, moet je eerst een stenen plaat aan het tandwiel bevestigen. Er is er eentje vlakbij die Link kan gebruiken, rechts van de ladder.
Bevestig de stenen plaat aan de onderkant van het tandwiel met Ultrahand en beweeg de plaat dan met Ultrahand totdat de deur boven de ladder opengaat. Hij blijft niet lang open, maar dat is niet erg, want als je Terugspoelen gebruikt gaat de deur weer langer open.
De beste manier die we vonden om dit te doen was het tandwiel te draaien tot de poort openging, naar de ladder toe rennen en de ladder beklimmen en dan Terugspoelen te gebruiken terwijl je boven de ladder staat tot de deur opengaat. Loop snel de volgende kamer in om de deur permanent open te houden.
Het enige wat je nu nog moet doen is de volgende ladder beklimmen, de vijand erboven doden en dan Tulins Windvlaag gebruiken op het slot.
Locatie en oplossing slot 5
Om toegang te krijgen tot de vijfde en laatste slot, moet je teruggaan naar de oostelijke kant van het schip (dezelfde kant waar je B2 door de kloof hebt betreden), dan spring en glijd je naar de ingang met de ijspegels, vlakbij het kanon. . Om binnen te komen, sla je gewoon op de ijspegels om ze af te breken.
Binnen ga je naar rechts en gebruik je Terugspoelen op de bewegende structuur. Spring op de terugspoelende structuur om toegang te krijgen tot de andere kant van de kamer, waar je het laatste slot achter een gesloten deur vindt.
Om bij het slot te komen, moet je de tandwielen links van de deur hechten aan een ijspegel die je krijgt door op ijs op het plafond te schieten, maar wij konden Tulins Windvlaag gewoon gebruiken vanaf de positie die je in de afbeelding hieronder ziet om het slot van stroom te voorzien.
Welke methode je ook gebruikt, zodra Tulin zijn kracht gebruikt op dit slot, ga je terug naar het midden van de tempel waar de enorme windstroom is en activeer je de groene cirkel weer om de eindbaas van de Windtempel, Colgera, te starten. Zorg ervoor dat je veel pijlen hebt om het gevecht in te gaan.
Als Colgera is verslaan, ben je klaar met de Windtempel! Je krijgt een lange cutscene, een extra hartje en de Eed van Tulin als beloning.
Je kunt de Eed van Tulin uitrusten in het menu 'Speciale voorwerpen’' om een avatar van Tulin op te roepen terwijl Link op avontuur is, zodat je zijn Windvlaag kunt gebruiken wanneer je maar wilt, behalve op plekken zoals Tempels.
Als je een Saffier wil bemachtigen voordat je de baas aangaat, spring dan vanaf de locatie van het laatste slot weer op de bewegende structuur - terug naar de kamer waar je vandaan kwam - om de B1 kistpuzzel op te lossen.
Hoe krijg je de kist op B1 in Zelda Tears of the Kingdom
De kist op niveau B1 van de Windtempe bevat een Saffier, die voor een hoge prijs wordt verkocht, dus je kunt hem het beste meenemen nu Link er nog is!
Om de puzzel op te lossen en de kist op B1 van de Windtempel te bemachtigen, moet je Ultrahand gebruiken om twee ijspegels aan elkaar te hechten en vervolgens deze grotere ijspegelcreatie aan de kist vastmaken door de kleine opening in de tralies.
Gebruik Ultrahand om de ijspegel en de kist door de opening terug te brengen en vanaf de andere kant te openen. Het kan zijn dat je de positionering op en neer moet bewegen om de kist erdoor te krijgen.
Als er om de een of andere reden geen ijspegels op de grond of het plafond liggen, kun je proberen je wapens te laten vallen en ze aan de kist vast te maken.
Als je de Windtempel hebt voltooid, waarom neem je het dan niet op tegen de nabijgelegen Tempel van Mayaumekis?