Zelda Tears of the Kingdom Tempel van Runakit oplossing
Hoe voltooi je 'Het draagvlak'
De Tempel van Runakit in Zelda: Tears of the Kingdom bevat de puzzel ’Het draagvlak’.
Zoals de naam al doet vermoeden, moet je tijdens deze proef verschillende materialen gebruiken om een draagvlak te creëren, maar zoals bij de meeste Tempel puzzels in Tears of the Kingdom is dit moeilijker dan het klinkt.
We leggen jou hieronder de Tempel van Runakit oplossing gedetailleerd uit, inclusief hoe je de kist krijgt, en de locatie van de Tempel van Runakit.
Op deze pagina:
Als je meer hulp nodig hebt tijdens jouw avontuur door Hyrule, bezoek dan onze Tears of the Kingdom walkthrough.
Tempel van Runakit locatie in Zelda Tears of the Kingdom
De Tempel van Runakit in Tears of the Kingdom ligt ten westen van de Uitkijktoren van de Linder-rots in het Hyrule-gebergte, ten noorden van de Rhoam-berg en ten noordwesten van Ludflo’s moeras. De exacte coördinaten van de Tempel zijn (-2534, 1167, 0177).
Hier zie een foto van de Tempel van Runakit locatie op de kaart van Hyrule:
Tempel van Runakit puzzel oplossing in Zelda Tears of the Kingdom
Er zijn drie puzzels die je moet oplossen in de Tempel van Runakit om het einde te bereiken en je Lichtbol te krijgen, en één optionele puzzel om een kist te bereiken. Hier lees je hoe je alle Runakit-puzzels oplost:
Tempel van Runakit puzzel oplossing 1
Om de aan de puzzels te beginnen, spring en zweef je naar de ladders. Klim dan op een ladder naar de top of gebruik Plafondduiken op een van de lage plafonds.
Boven vind je de grote bal waarmee Link terug moet naar het begin. Je moet gewoon de bal oppakken met Ultrahand en op de metalen rails te leggen.
Tempel van Runakit puzzel oplossing 2
Nadat de bal naar het volgende platform is gerold, spring je en glijd je erheen. Hoewel het puzzelgebied op het eerste lijkt, kun je de bal niet gewoon op de volgende sporen leggen, want die zijn te breed om hem te dragen.
In plaats daarvan moet je Ultrahand gebruiken om vier balken aan elkaar te plakken en vervolgens de bal in het midden van je creatie plakken.
Plak eerst twee balken aan elkaar om een langer stuk te maken en doe dan hetzelfde met de andere twee balken in het gebied. Plak vervolgens deze twee lange stukken naast elkaar.
Plak daarna de bal in het midden van deze creatie, plaats het geheel op het midden van de volgende sporen en kijk hoe je creatie wegrolt naar het volgende gebied.
Maak je geen zorgen als je hier een foutje maakt, want de bal en het hout komen terug als het naar beneden valt.
Nadat je naar het volgende gebied bent gegleden, wil je misschien eerst de kist openen voor je verder gaat met de laatste puzzel. Om bij de kist te komen, moet je eerst Ultrahand gebruiken om twee 'L'-platen aan elkaar te plakken, zodat er een platform ontstaat. Verplaats vervolgens dit platform zodat het op de twee rails onder de kist komt te staan.
Vervolgens kun je Ultrahand gebruiken om meer stenen platen op dit platform te plakken en zo een pad te maken waarop Link kan lopen. Of je kunt de stenen platen aan elkaar plakken en zo een helling maken. Spring dan van deze helling af om het platform te bereiken dat je onder de ladder hebt geplaatst. Wij kozen voor de tweede optie, maar de eerste is waarschijnlijk veiliger.
Nu hoef je alleen nog maar de ladder op te klimmen en de kist te openen om een Zonoïdeboog te krijgen.
Tempel van Runakit puzzel oplossing 3
De oplossing voor deze laatste puzzel is om een creatie te maken waar Link de bal bovenop kan plakken, zet je creatie dan op de enkele rail om de bal terug naar het startgebied te krijgen.
De eerste stap is om Ultrahand te gebruiken om twee van de 'L' stenen platen aan elkaar te plakken (of gebruik degene die je hebt gebouwd om de kist te krijgen), en plak dan de bal bovenop dit platform.
Vervolgens kun je ofwel de groep houten stukken van de vorige puzzel gebruiken om op de bodem van je creatie te plakken, of je kunt een andere stenen plaat gebruiken. Het doel is om een kleine opening aan de onderkant over te laten, zodat je het op de enkele rail kunt zetten.
Daarom denken we dat het hout de betere keuze is, omdat het maar een heel klein spleetje laat, waardoor het moeilijker wordt voor je creatie om te vallen terwijl het langs de rail naar beneden glijdt.
Zodra de bal veilig aan de andere kant ligt, spring en glijd je naar beneden, maak je de bal los met Ultrahand en plaats je hem in het gat.
De deur naast je gaat open en je kunt eindelijk de groene cirkel aan het einde onderzoeken om je Lichtbol te krijgen.
Als je meer Lichtbollen wil verzamelen, bezoek dan onze Zelda: Tears of the Kingdom walkthrough of als je eens een andere uitdaging wilt, kan je op zoek gaan naar Zelda’s gouden paard.