Skip to main content

Zelda Tears of the Kingdom Tempel van Sepapa oplossing

Zo voltooi je de puzzel van ‘De weg terug’.

De Tempel van Sepapa in Zelda Tears of the Kingdom dwingt jou om snel de kracht Terugspoelen onder de knie te krijgen.

Om de puzzel in de Tempel van Sepapa op te lossen, heb je dus Terugspoelen nodig. Deze kracht krijg je in de Tempel van Nachoyah.

Op deze pagina:

Bekijk op YouTube

Als je meer wilt weten over het avontuur van Link, bezoek dan onze Zelda: Tears of the Kingdom walkthrough.

Tempel van Sepapa locatie in Zelda Tears of the Kingdom

De Tempel van Sepapa ligt ten noordoosten van het Uitkijkkamp op de coördinaten 0223, 1084, 0028.

De beste route om er te geraken, is door het Uitkijkkamp te verlaten via de oostelijke uitgang en de weg richting het noorden te nemen. Je zult de Tempel van Yamiyo tegenkomen, maar blijf gewoon noordwaarts lopen. Zodra je de kerkhof-brug bent gepasseerd, duurt het maar een paar minuten om de Tempel van Sepapa te bereiken.

Tempel van Sepapa puzzel oplossing in Zelda Tears of the Kingdom

De puzzles van de Tempel van Sepapa zijn gemaakt rond de kracht Terugspoelen. Je moet dus nadenken over hoe je de beweging van de objecten in jouw voordeel kunt gebruiken. Hierna volgt een overzicht van elk deel van de Tempel en hoe je de puzzels oplost:

Sepapa Shrine puzzle 1 oplossing

In dit eerste deel van de Tempel zie je een platform tegen de klok in bewegen door twee gaten in een muur. Dit platform is jouw enige weg naar het volgende deel. Je moet Terugspoelen gebruiken op het platform om het met de klok mee te laten bewegen.

Om deze methode te laten werken, moet je wachten tot het platform bijna voorbij is of al voorbij de onderste opening is om Terugspoelen te gebruiken.. Daarna moet je er snel op springen en naar het volgende gebied gaan zodra het platform de top bereikt.

Tempel van Sepapa puzzel 2 oplossing

Het tweede gebied van deze Tempel volgt hetzelfde principe als het vorige, maar nu is het je doel om twee totems met vuur aan te steken om een deur te openen. Hier vind je ook de schatkist van deze Tempel.

Als je nog geen fakkel hebt, moet je een fakkel oprapen. Als je een fakkel hebt, wacht je op een van de houten planken die in het water drijven. Spring op een van deze planken en zwaai met de fakkel als je in de buurt bent van de totems die al verlicht zijn in het midden van het water.

Spring van de plank wanneer je aan het einde van de kamer bent. Gebruik jouw brandende fakkel om het gebladerte op de muur in brand te steken. Hierdoor breekt het platform waar de kist staat en krijg je een Zonoïdeboog+.

Als je de kist hebt gevonden, moet je wachten tot er weer een houten plank voorbij komt drijven en daar Terugspoelen op gebruiken.. Zorg ervoor dat je de fakkel vasthoudt en weer zwaait zodat hij brandt als je terugspringt op het eerste platform. Steek nu gewoon beide totems aan om toegang te krijgen tot het volgende gebied.

Tempel van Sepapa puzzel 3 oplossing

Dit is het laatste deel van de Tempel. Het pad naar de Lichtbol heeft echter twee gesloten poorten. Om te poorten te openen, moet je de bal die bovenaan een reeks hellingen ligt, in de twee doelen plaatsen. Het onderste doel, opent de eerste poort en het bovenste doel opent de tweede poort. De poorten blijven open, zolang de bal in het doel ligt. Het is dus onmogelijk beide poorten op hetzelfde moment te openen.

Om deze puzzel op te lossen, moet je eerst de bal met Ultrahand oprapen en hem eerst kort in het bovenste doel leggen, en daarna in het onderste doel.

Als je klaar bent, loop je naar de eerste poort, die nu open is. Wanneer je door de eerste poort bent, gebruik je Terugspoelen op de bal. De bal zal terugkeren naar het eerste doel. Je kan nu door de tweede poort lopen en jouw Lichtbol krijgen.

Veel succes met het voltooien van de Tempel van Sepapa en als je meer wilt weten over Link's avontuur in Hyrule, bezoek dan onze Zelda: Tears of the Kingdom walkthrough.

Lees ook dit