Skip to main content

Zo ontsnap je uit Kasteel Hyrule in Zelda Echoes of Wisdom

De proloog van Echoes of Wisdom uitgelegd.

Bron afbeelding: Eurogamer/Nintendo

Ontsnappen uit Kasteel Hyrule is je eerste grote doel in Zelda: Echoes of Wisdom.

Na een korte proloog waarin mysterieuze scheuren het land van Hyrule bedekken en Link opslokken, vindt Zelda zichzelf opgesloten in de kerker van haar eigen kasteel.

Om je te helpen tijdens jouw eerste uren in de Zelda: Echoes of Wisdom proloog leggen we je in deze gids uit hoe je uit Kasteel Hyrule ontsnapt. Maar pas op voor spoilers!

Op deze pagina:

Als je meer hulp nodig hebt, bezoek dan ons Zelda Echoes of Wisdom walkthrough.

Zelda Echoes of Wisdom proloog uitgelegd: Hoe begint Echoes of Wisdom?

Je begint Zelda: Echoes of Wisdom als Link. (Wat doet hij in Zelda's avontuur?) De proloog van de game is heel simpel, dus we lopen er niet stap voor stap doorheen - volg gewoon de gang, versla vijanden die je tegenkomt en let op de instructies. Link heeft toegang tot zijn zwaard, boog en bommen, dus experimenteer gerust met deze voorwerpen.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Het duurt niet lang voordat je tegenover Ganon staat, die Zelda opnieuw heeft ontvoerd.

Dit gevecht is vrij eenvoudig, mede omdat Ganon zijn aanvallen goed voorspelt door zijn speer naar voren te stoten, wat je genoeg tijd geeft om ze te ontwijken. Het helpt ook dat Link een volledige set Hartjes heeft, dus je kunt een aantal klappen incasseren.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

De aanval waar je echt op moet letten is een klassieker in Zelda - energiebollen. Ganon creëert een energiebal en stuurt die op Link af. Op dat moment moet je met je zwaard op het juiste moment terugslaan om de bal naar Ganon te sturen. Hij zal hetzelfde doen en je moet dit herhalen totdat de bal Ganon raakt. Op dat moment is hij verdoofd en kun je hem een paar keer raken.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Het gevecht duurt niet lang. Blijf Ganon raken, kaats de energiebollen terug wanneer nodig, en hij is al snel verslagen!

Na een tussenfilmpje krijg je controle over Zelda. Ga naar de plek waar Link zijn mantel heeft laten vallen en pak deze op. Daarna begint de nabijgelegen scheur te groeien en moet je het gele lichtje volgen om uit Ganon's schuilplaats te ontsnappen. Blijf gewoon rennen, ontwijk of klim over obstakels, totdat je buiten bent.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Na een ander tussenfilmpje bevind je je in Hyrule's Kasteeldorp. Je kunt nu even de stad verkennen, maar je uiteindelijke bestemming is Kasteel Hyrule .

Wanneer je klaar bent, ga het kasteel in en praat met Impa. Je kunt een klein deel van het kasteel verkennen, maar je uiteindelijke bestemming is de troonzaal. Daar zal Zelda herenigd worden met haar vader, de koning van Hyrule, terwijl een nieuw tussenfilmpje begint.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Zo ontsnap je uit Kasteel Hyrule in Zelda: Echoes of Wisdom

Na een tussenfilmpje vind je Zelda terug in de kerker van Kasteel Hyrule . Na een paar minuten verschijnt het gele lichtje opnieuw. Het blijkt een wezen genaamd Tri te zijn, die Zelda Tri’s Staf geeft. Dit buitengewoon handige voorwerp stelt je in staat Echo's van objecten en vijanden te maken die je tijdens Zelda's avontuur tegenkomt. Je doet dit door een vijand te verslaan of door de Echo van een object op te nemen. Deze Echo's kunnen vervolgens worden gebruikt om puzzels op te lossen, vijanden te verslaan en de wereld van Hyrule te doorkruisen. Houd er rekening mee dat het aantal Echo's dat je kunt gebruiken afhangt van Tri's kracht, wat wordt gesymboliseerd door een aantal driehoeken. Gelukkig wordt Tri sterker naarmate je samen op reis gaat. Maar daarvoor moet je eerst ontsnappen uit Kasteel Hyrule.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Kopieer de Echo van de tafel in Zelda's cel en maak een tafel Echo in de buurt van de plank zodat je erop kunt klimmen. Nu moet je een Echo van de tafel maken waarmee je op een andere plek kunt klimmen en zo door het gat naar de volgende cel kunt ontsnappen.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Aangezien de deur van deze cel open is, kun je naar buiten gaan en de gang naar links volgen. Hier kun je een serie tafel Echo's creëren - één op de grond, en twee op elkaar - om op de planken te klimmen en zo te voorkomen dat je door de bewaker wordt gezien. Nadat je aan de andere kant bent afgedaald, moet je ervoor zorgen dat je een Echo van de houten kist kopieert. Tri zal de tijd nemen om je meer te leren over Echo's en hoe ze werken.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Twee bewakers patrouilleren het pad voor je en je zult moeten bedenken hoe je ze kunt ontwijken. Zelda: Echoes of Wisdom draait allemaal om creativiteit bij het oplossen van puzzels, dus je kunt puzzels op jouw manier aanpakken. Misschien bedenk je wel een unieke oplossing!

De manier waarop wij deze puzzel aanpakten, was door te wachten tot beide bewakers een deel van de planken patrouilleerden tegenover Zelda's schuilplek achter een doos. We duwden toen de doos naar voren om het pad van de bewakers te blokkeren, omdat ze blijkbaar niet worden betaald om zich om te draaien. Vervolgens liepen we om de planken heen zodra beide bewakers waren geblokkeerd door de doos. Daarna maakten we een houten kist Echo en sloten ze in.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Ga verder, passeer de bewakers terwijl hun rug naar je toe is en klim de ladder op. Hier wil je over de planken lopen naar waar je de Kasteelpot Echo kunt vinden.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Je kunt nu de nabijgelegen potten of een Echo gebruiken om de volgende bewaker af te leiden - gooi de pot in de richting tegenovergesteld aan waar je naartoe wilt en begin te lopen zodra hij die kant opgaat.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Na deze situatie kom je een andere bewaker tegen. Omdat er geen potten in de buurt zijn, moet je een Echo maken en deze tegen een van de nabijgelegen planken kapot slaan. Net als eerder - zodra de bewaker beweegt, ga jij de andere kant op en ga door de deur.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Hier kom je Impa weer tegen, maar gelukkig is zij geen fan van het 'Dood de Prinses'-plan en geeft ze je een vermomming om je te helpen ontsnappen. Impa geeft je ook het Logboek waar je een kaart vindt, samen met een overzicht van alle hoofd- en mini-missies. Ten slotte vertelt ze je om een huis in het zuiden van Hyrule te bezoeken, omdat de bewoners Zelda daar verder kunnen helpen. Daarna laat ze je achter om uit het kasteel te ontsnappen.

Image credit: Eurogamer/Nintendo

Op dit punt begint Zelda's avontuur echt met de eerste hoofdmissie - 'De Mysterieuze Scheuren'. Je bent echter nog steeds niet uit Kasteel Hyrule , dus lees verder in onze 'De mysterieuze scheuren' walkthrough om te leren hoe je uit het kasteel kunt ontsnappen en waar je als eerste naartoe moet gaan in het land van Hyrule.

Veel succes met Zelda's avontuur!

Lees ook dit