Zweedse Massive ontwikkelt Far Cry 3 multiplayer
Goed gek!
Je kan veel zeggen over Ubisoft, maar ze durven afwijken van het platgetreden pad. Zo gaven ze ontwikkelaar Clint Hocking met Far Cry 2 de kans zijn eigen ideeën de vrije loop te laten en het resultaat was een atypische FPS-game die meer Afrikaanse sfeer uitademde dan de gemiddelde bosjesman.
Het is voorlopig niet helemaal duidelijk welke koers Ubisoft met Far Cry 3 wil varen, maar dat ze bijwijlen aparte keuzes maken, werd vandaag tijdens de Game Developers Conference nogmaals bevestigd.
Daar kwam Steven Totilo van Kotaku namelijk te weten dat de multiplayer van Far Cry 3 verzorgd wordt door Massive, de Zweedse studio die we vooral kennen van RTS-game World in Conflict en de sequenties uit Assassin's Creed: Revelations waar je Desmond speelde vanuit een eerstepersoonsperspectief.
Niet meteen een palmares dat bol staat van de FPS-ervaring, maar wie weet wordt het wel wat. World in Conflict was eveneens geen typische RTS-game die door sommigen zelfs beschreven werd als een RTS waarvoor je het reactievermogen van een FPS-speler nodig had.
Het resultaat van hun werk en dat van de andere Ubisoft-studio's die aan Far Cry 3 werken, zal te spelen zijn vanaf 6 september. Vanaf dan ligt Far Cry 3 in de winkelrekken.