Devil's Third
Tomonobu Itagaki introduceert zijn nieuwste game.
Vandaag heeft THQ officieel haar allernieuwste game aangekondigd: Devil's Third. Het spel wordt ontwikkeld door Valhalla Studios onder leiding van gamelegende Tomonobu Itagaki, bekend van onder andere Ninja Gaiden en Dead or Alive.
Devil's Third zal een snelle actiegame worden die zich in de nabije toekomst afspeelt. Die toekomst staat aan de rand van een globale catastrofe.
Wij kregen de kans om Itagaki te interviewen, samen met één van de bazen van THQ, Danny Bilson. Zo konden ze ons meer uitleggen dan dat de trailer – hieronder te bekijken – laat zien.
Bilson wist al snel te vertellen dat het ongeveer tien minuten duurde voordat hij en zijn team besloten hadden dat ze graag verder wilden gaan met dit project, wat aangeeft hoe enthousiast THQ is over deze eerste game van Valhalla Studios.
Itagaki zelf wist echter meteen te melden dat ondanks de oppervlakkige gelijkenissen met games als Devil May Cry en zijn eigen Ninja Gaiden, Devil's Third een compleet andere game is, iets dat je zou moeten zien wanneer je de trailer in detail bekijkt.
Hieronder kun je het volledige interview lezen met Tomonobu Itagaki en Danny Bilson.
Eurogamer: Kun je uitleggen hoe jullie precies tot op dit punt zijn gekomen?
Danny Bilson: We ontmoetten het Valhalla-team voor het eerst zes tot acht maanden geleden. Op dat moment hadden ze een ongelofelijk prototype gebouwd in de multiplayer; het was iets dat we nog nooit gezien hadden. Vervolgens duurde het ongeveer tien minuten voordat we beseften dat we hiermee verder wilden gaan.
Ik voelde meteen een sterke band met deze mensen en hun stijl, en dat was één van de redenen waarom het slechts tien minuten duurde. We maakten een deal en vlogen naar Tokio om daar samen aan wat fictie te werken – het zijn vooral hun ideeën waarop wij input hebben gegeven. Dit is een spel dat Itagaki-san uitademt uit al zijn poriën, en wij hebben er maar weinig invloed op gehad.
Eurogamer: Is dit een deal dat te maken heeft met jullie THQ Partners-programma?
Danny Bilson: Nee, dat is niet het geval. Itagaki-san en ik werken in zeer nauw verband samen. Ik ben de executive vice president van de core games en onze creatieve teams. Dit is één van onze interne producten in samenwerking met een externe studio. Het heeft dus niets te maken met het THQ Partners-programma.
Eurogamer: Meneer Itagaki, hoe zou u Devil's Third omschrijven aan iemand die niets of heel weinig van de game weet?
Tomonobu Itagaki: [lacht] We wilden een game maken die veel mensen aan zou spreken, waar veel mensen van zouden genieten. Om dat te doen moeten we heel veel innoveren, en daar zijn we mee bezig.
Ik denk dat wanneer mensen de video zien die we voorbereid hebben, ze al een aardig idee krijgen van het wat het spel omhelst. Daarnaast zal het je interesseren om te zien wat er nog meer mogelijk is in dit spel.
Eurogamer: THQ heeft ons de trailer inderdaad al eerder laten zien en we hebben een behoorlijk idee gekregen van welke richting de game uitgaat. Kunt u ook nog wat vertellen over het verhaal en waar het zich afspeelt?
Danny Bilson: We vertellen vooralsnog niets over het verhaal, maar ik geef je een hint; het Kessler Syndroom. Dat is het enige waar we het vooralsnog over willen hebben. Maar het verhaal vindt zijn oorsprong in wat realisme, wat fantasie en wat toekomstmuziek. Maar er zit ook heel wat waarheid in het verhaal.
Eurogamer: Oké, dat klinkt interessant. Ik heb begrepen dat de naam Devil's Third een muzikale oorsprong heeft. Kunt u uitleggen waarom u voor deze naam gekozen heeft voor uw nieuwe spel?
Tomonobu Itagaki: We hebben veel overleg gepleegd bij Valhalla en THQ, en uiteindelijk zijn we op deze naam uitgekomen. Je zult zien dat de naam van het spel op verschillende niveau's werkt, maar vooralsnog houden we het alleen op de muzikale. Zodra meer bekend wordt over het verhaal van het spel zul je zien wat ik bedoel.
Eurogamer: Het lijkt alsof er twee speelbare personages in het spel zitten wanneer we de trailer bekijken. Kunt u bevestigen of dit correct is, en geven jullie al meer informatie vrij over wie ze zijn en wat ze doen en kunnen?
Tomonobu Itagaki: Alles wat je in de trailer ziet kan iedereen – het is niet slechts iets dat twee mensen kunnen. De video draait niet om het verhaal; hij dient om heel wat coole dingen te laten zien die in het spel zullen zitten. Alles wat je ziet zul je uiteindelijk in de game kunnen doen.
Veel dingen die je ook nog eens kan doen – bepaalde mechanieken of het gebruik van voertuigen – zitten nog niet in deze trailer, maar toch wilden we een idee geven over wat er allemaal mogelijk zal zijn in Devil's Third. Maar natuurlijk is er nog veel meer.